Primii pasi – fragment

Un scurt fragment din romanul meu Primii pasi (care acum isi cauta rostul in lume), fragment care in “lumina” alegerilor din SUA isi dezvaluie noi sensuri. Sper din tot sufletul sa ramina fictiune:

– De Philadelphia știam, spuse Azade, de clopotul ei celebru sau de „Declarația de Independență”, dar cu New York chiar a fost o surpriză!
– Vezi, trebuie să vizităm și Philadelphia mea, și Washington, cîte motive să rămîi aici în State.
Azade zîmbi. Stătu cîteva clipe pe gînduri.
– Nu e chiar așa simplu cum o spui tu, începu ea. În primul rînd, mi-e un pic teamă, din două motive: primul, intoleranța crescîndă, pentru că „bufnițele nu sînt întotdeauna ceea ce par”, cită ea dintr-un serial faimos; al doilea, sînt puțin copleșită de dimensiunile acestei țări. Am mereu impresia că la un moment dat nu va mai exista acel ceva care o ține legată la un loc. Iar gîndul ăsta mă sperie…

Leave a Reply

